2012. november 26., hétfő

Egyszerű sajtos pogácsa

A Blogkóstoló 6. fordulójára készült ez a sós kelt tészta, amely az élesztőtartalma ellenére nem igényelt kelesztést, sőt dagasztást sem :)
Nekem Linyah, a Konyhalál nevű blogírója jutott osztályrészül. A sok édes recept ellenére egy szokatlan variációval álltam elő: a pogácsatésztát szaggattam ki a karácsonyi sütiformákkal. Persze, készült néhány darab pogácsaszaggatóval is.

Egyszerű sajtos pogácsa

A tésztához:
40 dkg liszt
25 dkg margarin
2 dl tejföl
3 dkg élesztő
15 dkg reszelt sajt (a tésztába)
3 tk só

Tetejére:
1 tojássárgája
reszelt sajt

A hozzávalókat összegyúrjuk. Dagasztás és kelesztés nélkül! Ujjnyi vastagra nyújtjuk és kis pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Tetejét megkenjük tojássárgájával és megszórjuk reszelt sajttal. Előmelegített sütőben aranysárgára sutjuk 200 fokon kb. 20 percig.



Fél adagot készítettem a gulyásleveshez, amelyhez kitűnően passzolt. Apámnak nagyon ízlett :)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon helyesek a pogácsa angyalkáid és pogácsa fenyőid!Nagyon jó ötletnek tartom ezt az ünnepi kivitelezést.

    VálaszTörlés
  2. Húú de jó, igazán jólesne, mikor kint esik a hó, bent pedig pattog a tűz a kiskályhában és egy jó film közben majszoljuk a pogácsákat! :)
    Köszönöm, hogy játszottál!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, Marisz57! :)

    Barbi, én köszönöm a lehetőséget! :))

    VálaszTörlés