2013. február 26., kedd

Tiroli burgonyaleves

Rákaptam a levesekre a változékony téli időszak alatt. Hol egész nap havazik, hol meg másnap elolvad a hó. Csoda, ha az ember elkapja a nyavalyákat? Egy leves nemcsak a virusokat űzi ki a szervezetből, de jókedvre is derithet.

Tiroli burgonyaleves

60 dkg burgonya
1 fej vöröshagyma
1 ek vaj

őrölt bors
700 ml tej
3 ek frissen vágott zöldfűszer
szerecsendió

A burgonyát meghámozzuk és kockákra vágjuk. A vöröshagymát finomra apritjuk. Egy edényben a vajat felolvasztjuk és megpiritjuk rajta a felapritott vöröshagymát. Hozzáadjuk a kockákra feldarabolt burgonyát és néhány percig együtt megpiritjuk. Hozzáöntünk 1 l vizet és megfőzzük benne a burgonyát, kb. 20 percig. Sózzuk, borsozzuk. Utána a levest botmixerrel pépesitjük, hagyjuk forrni és fokozatosan hozzáadjuk a tejet. Röviddel a felforrás előtt belerakjuk a levesbe a felapritott zöldfűszereket (majoranna, tárkony, babérlevél is került bele nálam) és megszórjuk őrölt szerecsendióval. Tálalhatjuk pogácsával vagy a levesbe szórt piritott kenyérkockákkal.


Kb. 4 fős adag. A recept egy szlovák receptgyűjteményből származik.

1 megjegyzés:

  1. A Blogkóstolón én főzök tőled, valószínű ez a leves lesz. Láttam rengeteg finom sütid van, de én inkább leveses vagyok:)

    VálaszTörlés